targit.png

BUSINESS INTELLIGENCE

Exit efter 30 års udvikling

Fra sit hovedsæde i Hjørring udviklede TARGIT sine Business Intelligence løsninger til kunder i hele verden.

 

Virksomheden blev anerkendt af analyseinstituttet Gartner for at være blandt de mest betydende spillere i industrien. Løsningen blev anvendt af flere hundrede tusind brugere over hele verden og var da også kendt for sit særlige fokus på at bringe virksomhedens data helt ud til medarbejderne på en simpel og meget intuitiv facon.

 

Visionen var at give alle medarbejdere modet til at træffe beslutninger fordi de blev understøttet af de rette data. Det var ikke længere kun de højest lønnede medarbejdere beskåret at træffe beslutninger på vegne af virksomheden. Med TARGIT løsningen kunne data demokratiseres og lede vejen for flere.

 

TARGITs vækstrejse - tidslinie

Produktfokus

1986 - virksomheden grundlægges af Morten Sandlykke og hans handelsskolelærer Søren Leifsgaard under navnet Sandlykke & Leifsgaard. Virksomheden udvikler detailhandelssystemer med fokus på brugervenlig betjening for medarbejderne.

1998 - opkøber Morton Systems, der har udviklet første version af business intelligence løsningen, og Morten Sandlykke indgår kompaniskab med Morten Middelfart, der bliver udviklingsdirektør.

Detailhandelsaktiviteterne spaltes i særskilt selskab, og der sættes fuld fokus på Business Intelligence Platformen. Virksomheden omdøbes TARGIT.

Der opbygges en forhandlerkanal og et distributørnetværk.

Der skabes en strategisk alliance med Microsoft, der sælger TARGIT som OEM produkt sammen med Navision. Generelt markedsføres produktet som det perfekte match til Microsoft ERP kunder, der savner bedre analyseværktøjer.

Internationalisering og professionalisering

2001 - TARGIT åbner første kontor i USA. Direktør Morten Sandlykke flytter til Atlanta og rekrutterer det amerikanske team.

 

2003 - Nordic Venture Partner investerer i TARGIT

2011 - Her gennemføres en management buy-out, hvor Nordic Venture Partner købes ud af selskabet.

5 chefer køber deres firma for 53 millioner - læs artiklen i Computerworld

2012 - Ny strategiplan med fokus på vertikaliseret markedstilgang. Der udvælges strategiske brancher og organiseringen tilpasses herefter.

Marketing gøres til strategisk disciplin, hvilket medføder nyt market intelligence team og investering i digitale værktøjer og metoder til målrettet online leadgenering. Komplet redesign af produkt og visuel identitet. Virksomheden gøres klar til skalering.

Skalering

2012 - Direktør og marketingdirektør flytter til Boston for at åbne nyt kontor, og udvikle salgs- marketingindsatsen mod det amerikanske marked. 

Dansk IT veteran flytter til USA med vild vækstplan

2015 - Væksten understøttes med nye kontorer i Houston og Aarhus - se artiklen

Exit

2017 - TARGIT sælges til kapitalfonden Gro Capital

Danske TARGIT solgt efter 20 år på markedet - læs artiklen i Computerworld

Sælger TARGIT for trecifret millionbeløb - læs artiklen i Nordjyske

Pressemeddelelsen på targit.com - in English - TARGIT sold to Gro Capital

TARGIT-salg.JPG
mission.JPG
journey.JPG
personas.JPG
actionloop.JPG
customers.JPG

Læs mere om hvordan det går TARGIT i dag på virksomhedens hjemmeside - www.targit.com

> Tilbage til forsiden af ketchupinvest.dk